fbpx

בקרת טמפרטורה בתחום המזון

בקרת טמפרטורה בתחום המזון

כולנו צועדים על קיבתנו לא רק הצבא, והאוכל של היום שונה לגמרי מהאוכל של פעם. הוא יותר מלאכותי, עם יותר תוספים וחומרים שונים שאמורים לשמור עליו לאורך זמן ובעיקר, הוא הרבה יותר מגוון. על המזון צריך לשמור בתנאים מתאימים וכשמדובר על עסק בתעשיית המזון, יש חשיבות רבה עוד יותר לשמירה של המזון בתנאים הדרושים, אלו שמשרד הבריאות הגדיר אותם מכיוון שהוא מגיע להמונים. אחד מהדברים הקריטיים ביותר בשמירה על מזון בתנאים אופטימליים הוא שמירה על הטמפרטורה והלחות שלו בדיוק כמו שצריך, מכיוון שכל שינוי יכול לגרום לריבוי חיידקים ובסופו של דבר לכך שהמזון נהנה מקולקל עם כל ההשלכות של זה…

בקרה פעם והיום

בקרת טמפרטורה בתחום המזון היא קריטית אם כן, בעיקר כשמדובר על תעשיית המזון שמיועדת לאנשים רבים. בעבר, בדיקה ומעקב אחר טמפרטורה היו חייבים להתבצע פיזית מה שאומר שמישהו מהעובדים היה חייב להיכנס אחת לכמה דקות או שעות לחדר קירור או לפתוח את המקררים בכדי לוודא שהכול עובד כמו שצריך ושהטמפרטורה תקינה. זה היה מצריך הקצאה של כוח אדם למטרה הזו מה שהיה עולה לא מעט לעסק, והיה מצריך גם תזכורות ווידוא שאכן פעולת הבדיקה התבצעה. אם היה פער גדול מידי בין הבדיקות והיתה מתרחשת תקלה כלשהוא, היא היתה עלולה להיות הרת אסון עבור העסק.

אך היום המצב שונה לגמרי, היום חיישן לחות וטמפרטורה שמותקן עושה את העבודה במקום האדם שהיה מבצע אותה. חיישן כזה מבצע בקרה כל הזמן או בטווחי זמן שהוגדרו לו, והוא יכול להיות גם מחובר לרשת האינטרנט מה שמאפשר כניסה אליו וביצוע מעקב אחר פעולת הקירור. אך היתרון הגדול ביותר של חיישן לחות וטמפרטורה הוא ההתראה שהוא מייצר. חיישן כזה ש"מגלה" שיש בעיה כלשהיא, יעביר התראה מיידית למי שאחראי על כך בשביל שהוא יוכל להגיב בזמן כמה שיותר קצר. התראה כזו יכולה להישלח באמצעות המייל, יכולה להישלח באמצעות SMS או בכל דרך דיגיטלית אחרת. כך, ניתן לאתר בעיה במהירות ולטפל בה עוד לפני שהיא גורמת לנזקים משמעותיים.

בריאות הציבור ומניעת נזק כלכלי לעסק

חיישן לחות וטמפרטורה עושה שני דברים. ראשית, הוא מסייע למנוע פגיעה במזון, מכיוון שמזון שלא היה בקירור ראוי עלול להתקלקל ואם הוא יוגש לאנשים, הנזק שלו ברור עד כדי כך שהוא עלול גם להיות מסוכן. מצד שני, חיישן לחות וטמפרטורה ייתן אם כן התראה מיידית במידה ויש תקלה, ואם מגיבים מהר ומגיעים עם אנשי המקצוע הנכונים, ניתן לטפל בבעיה עוד לפני שהיא גורמת לנזק גדול. כשמדובר על תעשייתה מזון ועל מקררים או חדרי קירור גדולים, הנזק הכלכלי עלול להיות גדול מאוד וחשוב לזכור את זה ולהבין את חשיבות הבקרה.

לפרטים נוספים והזמנות
לשיחת ייעוץ והצעות מחיר, השאר פרטים
דילוג לתוכן